Last ned gratis rapport: 
Digitalleder 2019: Hvor digitale er norske bedrifter på marketing og salg?

Digitalleder 2019 MarkedsPartner og Norstat

Etter at Dagens Næringsliv i 2017 publiserte undersøkelsen Status Norge, som viste at norske næringslivsledere lå etter med tanke på digital utvikling, viser en ny undersøkelse nå at lederne har tatt tak i sine utfordringer.  

I undersøkelsen Digitalleder 2019, utført av Norstat på oppdrag fra MarkedsPartner i februar 2019, kommer det frem at mer enn halvparten av norske ledere (57 prosent) sier de har en strategi for digital markedsføring. 41 prosent av dem har den nedfelt skriftlig.

Last ned hele rapporten gratis her.

Innhold:

  • Hovedfunn (s. 3-7)
  • Hvor viktig er digital markedsføring og salg for bedriftene i dag? (s. 8)
  • Hvor viktig er digital markedsføring om 3 år? (s. 9)
  • Hvor mange har utarbeidet en digital markedsstrategi? (s. 10)
  • Hvorfor har enkelte bedrifter ikke noen digitalstrategi? (s. 11)
  • Har bedriftene IKT-løsninger tilpasset utfordringene? (s. 12)
  • Har bedriftene tilstrekkelig kompetanse? (s. 13)
  • Hvordan tenker bedriftene å dekke kompetansegapet? (s. 14)
  • Hvor mange kjenner til inbound som digitalstrategi? (s. 15)
  • Om undersøkelsen (s. 16-17)

Om boken:

Rapporten er basert på 375 telefonintervjuer gjennomført av Norstat i februar 2019. Utvalget omfatter de fleste bransjer i privat sektor og er et representativt bilde av næringslivet i Norge. 61 prosent av respondentene var daglig leder. 16 prosent var markedssjef eller tilsvarende.

JA, send meg rapporten!