Last ned gratis guide:
Styrearbeid i selskaper utsatt for digital disrupsjon

Digital disrupsjon treffer bransje etter bransje. Nye aktører etablerer seg til brøkdelen av hva det kostet for få år siden. Årsaken er tilgangen på moderne og kostnadseffektiv teknologi.

Heldigvis representerer de store endringene også gylne muligheter for selskaper som evner å ta et strategisk grep om digitalisering. 

Ansvaret for selskapets strategi ligger først og fremst hos styret. Er ikke selskapet organisert og finansiert for å realisere selskapets målsettinger, kan det utløses sanksjoner.

Denne guiden er skrevet for toppledere, styreledere og styremedlemmer som ønsker å være bedre forberedt på digital disrupsjon.

Guiden dekker følgende hovedtemaer:

1: Hvorfor styret må forstå digital disrupsjon

2: Styrets bidrag til selskapets strategi

3: Definisjon av styrets rolle

4: Styrets digitale kompetanse

5: Dette bør du gjøre for å tilpasse styret til digital disrupsjon

6: Styrets ansvar i en digitalisert verden

7: Hvilke nøkkeltall og KPI-er styret bør prioritere i et selskap som er påvirket av digital disrupsjon

Forfattere:

Tore Berntsen er CEO i MarkedsPartner. Han har 20 års ledererfaring fra IT-bransjen og har også lang erfaring som forretningsrådgiver. Tore er utdannet siviløkonom fra NHH og har en mastergrad i ledelse fra Handelshøyskolen BI.

Per Jørgen Foss er CFO/finansdirektør i Maloramakonsernet og har tidligere hatt tilsvarende stillinger i selskaper som Glava, Brynild-gruppen og Ahlsell Norge. Han har sin mastergrad fra Handelshøyskolen BI, med tilleggsutdannelse fra Insead, Paris og Harvard Business School i Boston.

Styrearbeid digital disrupsjon forside
Ja takk, send meg guiden: