Kundereisedagen 2021 er over
Lars Gustavsen
Marketing & Communication Consultant i Ulstein Group ASA
09:15
Digitalisering av salgsprosessen og vekstkartet for salg
- Er salgsprosessen din tilpasset en virkelighet med digitale kundereiser?
- Hvordan utnytte hjelpende innhold til å starte og akselerere salgsprosessen
- Modellering og oppfølging av salgsprosesser
- Gjennomgang av MarkedsPartners vekstkart for salg
10:00
Egmont Story House - we bring stories to life
- Kundereisen – the never ending story …..
- Fra volum og opplagsveksts til fokus på lønnsomhet og kundelojalitet
Haakon Mølster & Kristin Bjørshol, Egmont Story House
10 minutter
10:40
Kundecase: Hvordan jobber Avonova Solutions & Norsk Gjenvinning med kundereiser
- Norsk Gjenvinning og Avonova er begge store, norske virksomheter med hovedfokus på B2B. De arbeider begge målrettet med digitalisering av kundereiser med HubSpot som et viktig verktøy, og med MarkedsPartner som en viktig samarbeidspartner. Likevel har de hatt ulike innganger til sine endringsprosesser, og ulike erfaringer underveis. Nå deler de noen av sine erfaringer i samtale med Stig Hammer i MarkedsPartner.
Øyvind Stokstad, Avonova Solutions og Morten Frøid, Norsk Gjenvinning i samtale med Stig Hammer, MarkedsPartner
30 minutter
11:50
12:25
Fra sjokkdigitalisering til langsiktig verdiskapning:
Hva blir nøkkeltemaer i 2021?
- Fra fysisk til digitalt arbeid - hva nå?
- Hvordan tenke relasjonssalg i en digital og hybrid fremtid?
- Hva krever ledelse anno 202x?
Tale Skjølsvik, Institutt for Informasjonsteknologi ved OsloMet
10 minutter
13:00
OBOS erfaringer med digitalisering av kundereisene
Jorunn Øyna, OBOS
13:25
Kundecase: Digitalisering av kundereiser med Ulstein og ÅKP
- Hvordan jobber man med digitalisering av kundereiser i en stor og tradisjonsrik bedrift som Ulstein? Og kan man egentlig selge cruiseskip på nett?
Oddbjørn Hatløy, ÅKP & Lars Gustavsen, Ulstein Group i samtale med Hans Viken Sunde, MarkedsPartner
13:50
2020 ble året da norske bedrifter virkelig fikk øyne opp for kundereiser. Ikke bare som et buzz-ord, men som en nødvendighet. Den digitale akselerasjonen tydeliggjorde svakheter og hvordan friksjon i kundereisen kan hindre alt fra kjøp og gjenkjøp til lojalitetsbygging. 2021 blir året hvor vi får se resultatene hos de som har begynt å forbedre sine kundereiser. Hva slags metoder har hatt størst effekt? Hva slags digitale verktøy har vært uunnværlige? Hvordan har de gått frem for å kartlegge friksjoner i kundereisene – hvor skal man begynne?
Med Siri Børsum som programleder for dagen har vi invitert solide fageksperter innen innsamling og bruk av data, digitalisering og kundereiser, samt bedrifter og egne kunder som allerede er i gang med å forbedre kundereisene sine. Sammen utveksler og deler vi erfaringer, praktiske eksempler og nyttige metoder som enhver bedrift burde ha i verktøykassen sin.
Litt om Siri: Siri ble nylig listet blant de 50 fremste tek-kvinnene i Norge! Hun startet i rollen som Global VP Eco-development & Partnership i Huawei i mars 2020. Hun brenner for gode digitale løsninger, og hvordan teknologi kan hjelpe hver enkelt i hverdagen. Tidligere jobbet hun som leder for digital transformasjon i Google Norge, hvor hun jobbet i 12 år. Du som deltaker får muligheten til å lære nye triks, og finne nye verktøy til salgskassen din, sammen med ei rå dame med 20 års erfaring fra medieindustrien innen salg og ledelse.
Komplett Bedrift er en B2B forhandler som selger IT og elektronikk-utstyr til deg på privaten, og til offentlige virksomheter i Norge. De er en del av Komplett Group som består av 17 nettbutikker, har 1.8 millioner kunder og 800 ansatte. Vi er så heldige som har fått med oss Komplett Bedrift på reisen denne dagen, og de vet hvor viktig det er med et komplett, behagelig og topp av klassens hjemmekontor-løsning! Derfor stiller de med en helt ekstravagant gevinst til vår konkurranse (som du vil få vite mer om i første pausen) 8. april. Dette betyr at du må melde deg på Kundereisedagen og delta i vår konkurranse underveis for å kunne vinne dette råflotte kontor-settet. Vi takker Komplett Bedrift for en utrolig flott gevinst, og håper at DU er den som stikker av med premien! Bli med!
Vi ble etablert i 1997 og teller i dag over 40 erfarne, dyktige og engasjerte medarbeidere, som jobber sammen med kunder over hele landet. Sammen med våre kunder bygger vi bedre kundereiser gjennom å utvikle og implementere helhetlige digitale strategier. Disse inkluderer ofte virkemidler som account-based marketing, inbound marketing, performance marketing, innholdsmarkedsføring og webutvikling.