13. APRIL 2016
Handelshøyskolen BI
Oslo

INBOUND MARKETING-DAGEN

I fjor samlet vi over 70 ledere og markedsførere på Norges første konferanse om inbound marketing: Inbound Marketing-Dagen. Årets seminar er spisset mot toppledere og ledere innen salg og markedsføring. Sett av 13. april til å oppdatere deg på beste praksis innen digital markedsføring og salg. Møt andre ledere med lignende utfordringer og få verdifull input gjennom inspirerende foredrag og spennende casestudier fra solide norske selskaper som har implementert inbound marketing i sin markedsstrategi. 

FOREDRAGSHOLDERE

Hans-Petter-Nygard-Hansen.jpg

Hans-Petter Nygård-Hansen

Hans-Petter Nygård-Hansen er kommunikasjonsrådgiver, blogger og foredragsholder og programleder for podkasten MediaPuls. I 2012 ble han kåret til årets personlighet i sosiale medier av Kampanje og iQualify.

Bendik-Meling-Samuelsen.jpg

Bendik Meling Samuelsen

Bendik Meling Samuelsen er professor i markedsføring og medforfatter av boken Merkevareledelse på norsk. Han leder Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI og er en aktiv foredragsholder.

SharenMurnaghan.jpg

Sharen Murnaghan

Sharen Murnaghan er en del av teamet som har bygget HubSpot sin globale satsning fra 12 til over 165 ansatte. Hun er en en av HubSpots top sales achievers, en glødende inbound marketing-evangelist og salgstrener.

Ida-Aalen.jpeg

Ida Aalen

Ida Aalen er rådgiver innen digital strategi i Netlife Research. Hennes siste bok om sosiale medier er pensum ved flere universiteter og høgskoler. I år ble Ida kåret til Årets sosiale medier-personlighet på Social Media Days.

yngve-mo.jpg

Yngve Mo

Yngve Mo er Chief Communications Officer i One Voice og ansvarlig redaktør for Beredskapsbloggen.no. Han var med på å bygge opp Tind Kommunikasjon og har flere års erfaring fra salg, CRM, kommunikasjon og marketing.

Erlend-Frsund.jpg

Erlend Førsund

Erlend Førsund er markedssjef i MarkedsPartner og redaktør av Inboundbloggen.no. Han har bakgrunn som rådgiver og tekstforfatter, 14 års erfaring fra B2B-markedsføring og har blogget om markedsføring i en årrekke. 

Morten-Frid.jpg

Morten Frøid

Morten Frøid er markedsdirektør og medlem av ledergruppen i Norsk Gjenvinning. Konsernet omsetter for 4,2 milliarder kroner og er Norges største leverandør av gjenvinnings- og miljøtjenester.

Stig-Hammer.jpg

Stig Hammer

Stig Hammer er faglig leder strategisk rådgivning i MarkedsPartner og var med på å starte selskapet i 1997. Han er utdannet siviløkonom og er spesielt opptatt av markedsstrategi, digitale forretningsprosesser og inbound marketing.

Tore-Berntsen.jpg

Tore Berntsen

Tore Berntsen er daglig leder i MarkedsPartner. Han har 15 års ledererfaring fra IT-bransjen og som forretningsrådgiver innen CRM. Han er siviløkonom og har en mastergrad i ledelse fra Handelshøyskolen BI.

Camilla_Hellum.jpg

Camilla Hellum

Camilla Hellum er journalist i Norges ledende medienettsted, Kampanje og og ansvarlig redaktør for Urbania Magasin. Hun er også kjent som programleder for Kampanjes egen podcast, Kampanjecast.

PROGRAM

08:00 - 08:45

Registrering m/servering av lett frokost, kaffe og te

08:45 - 09:00

Åpning av Inbound Marketing-Dagen 2016
Ved konferansier, Camilla Hellum, journalist i Kampanje

09:00 - 09:45

Fremtidens markedssjef må bidra til forretningsutvikling
Bendik Meling Samuelsen. Prof. i markedsføring, Handelshøyskolen BI

09:45 - 10:20

10 kriterier for en vellykket implementering av inbound marketing
Tore Berntsen, daglig leder i MarkedsPartner

10:20 - 10:35

Pause

10:35 - 11:10

Casestudie: Norges største leverandør av gjenvinnings- og miljøtjenester satser på inbound marketing og HubSpot
Morten Frøid, markedsdirektør i Norsk Gjenvinning 

11:10 - 12:00

Digital kanalstrategi: Hvordan få sosiale medier og digitale kanaler til å fungere i samspill
Ida Aalen, interaksjonsdesigner og strateg i Netlife Research

12:00 - 12:45

Lunsj 

12:45 - 13:20

Blogg som om du mener business: Forretningsverdien i en god bedriftsblogg og hvordan starte og drive en bedriftsblogg som skaper nye leads, kunder og mer salg
Erlend Førsund, markedssjef i MarkedsPartner 

13:20 - 13:55

Casestudie: Hvordan en norsk teknologibedrift satser globalt med inbound marketing
Yngve Mo, kommunikasjonssjef i One Voice 

13:55 - 14:30

Gjennom inbound marketing har vi fått mange nye leads. Hva gjør vi nå? 
Stig Hammer, faglig leder strategisk rådgivning i MarkedsPartner

14:30 - 14:40

 Pause

14:40 - 15:30

Inbound marketing med HansPetter.info: Dagens selger har gått ut på dato, kjøp er det nye salget!
Hans-Petter Nygård-Hansen, KommFrem

15:30 - 16:15

Inbound Marketing - More than just marketing automation 
Sharen Murnaghan, HubSpot

16:15 - 16:30

Avslutning og oppsummering
Ved konferansier, Camilla Hellum

DAGSPASS KR 3.695,- 

Ved flere enn tre deltakere fra bedriften, kontakt oss for gruppepris.

MELD DEG PÅ HER

 

her finner du handelshøyskolen bi

Handelshøyskolen BI ligger i Nydalsveien 37, 0484 Oslo.