Inbound marketing-dagen 2015

Inbound marketing-dagen 2015 ble gjennomført 9. desember med over 70 deltagere. Følg med på markedspartner.no og inboundbloggen.no for oppdateringer fra arrangementet i form av video, tekst og bilder.

Confex og Markedspartner presenterer Norges første konferanse innen inbound marketing.

Sett av den 9. desember og hør Skandinavias fremste eksperter innen digital markedsføring gi deg verdifull input i form av inspirerende og lærerike foredrag samt konkrete casestudier.

  • Konkrete teknikker for å øke bunnlinjen gjennom inbound marketing
  • Casestudier med gode og effektfulle resultater
  • Lær hvordan du minimerer markedsbudsjettet, samtidig som du øker nettstedstrafikken og salgsvolumet
  • Stift bekjentskap med Skandinavias fremste spesialister innen inbound marketing
  • Knytt kontakt med bransjekollegaer med samme utfordringer

Hvorfor er inbound marketing viktig?

Den digitale utviklingen de siste 3-5 årene har totalt forandret måten vi jobber med markedsføring på. Det vi lærte om markedsstrategi på skolebenken gjelder fremdeles, men den praktiske gjennomføringen av markedsføringen er snudd på hodet. Inbound marketing-dagen vil være en fornuftig investering både for ledere, markedsførere og selgere som ønsker en dypere forståelse av de digitale mulighetene. 

Foredragsholderne:

Foredragsholdere_p_Inbound_marketing-dagen_2015

Program:

08:30   
Registrering m/servering av lett frokost, kaffe og te
09:00 Åpning av Inbound Marketing-dagen v/prosjektleder i Confex Norge
09:05 Om fem år vil alle drive med inbound marketing
  • Hvilke nye muligheter for kunnskapsbasert markedsføring har vi fått i de siste 2-3 årene
  • Prinsipene for markedsstrategi er uendring, men digital marketing i praksis er snudd på hodet
  • 5 tiltak alle virksomheter må gjøre for å lykkes i den digitale æraen
  • Hva er marketing equity, og hvorfor du må begynne å bygge og måle den

v/Tore Berntsen, adm. dir. MarkedsPartner AS

09:55 Pause
10:10 Forstyrr ikke innkjøperne - tiltrekk deg dem!
  • Slik bygger du om ditt nettsted til en kundemagnet
  • Skap forretningsnyttig innhold for å flytte leads fremover i kjøpsprosessen
  • Case fra egen business: Det handler om å tiltrekke, engasjere, konvertere og få lojale kunder

v/Annica Thorberg, CEO, Marketinghouse

10:50 The Inspiration Company: Hvordan få kundene til å tenke at DIN virksomhet er det eneste alternativet?
  • Slik har vi erstattet tradisjonell marketing med målrettet inbound marketing
  • Kunsten å lokke prospects - ikke mase og jage
  • Verktøy og teknikker for et optimalt resultat av markedsføringen

v/Daniel Marcko, salgs- og markedssjef, The Inspiration Company

11:30 Lunsjbuffet
12:30 Inbound marketing med leads og salg som mål
  • Helhetlig strategi for å tiltrekke, konvertere og begeistre kunder
  • Slik får du maksimal ROI for din innsats på content marketing
  • Casestudier innen ulike bransjer med gode resultater

v/ Tor Magnus Kolflaath & Barbro Fagerbakk, Co-founders, Inbound Group

13:15 Pause
13:30 Odfjell Well Service: Global etablering av inbound marketing i en bransje i krise
  • Bakgrunn og strategiske valg
  • Prosessen underveis - hindre vi møtte og hvordan vi forserte dem
  • Konskvenser for selskapets organisering av markedsføring og salg
  • Resultatene så langt og veien videre

v/Per Lund, Executive VP, Odfjell Well Services & Stig Hammer, faglig leder strategisk rådgivning, MarkedsPartner AS

14:00 Dell Norge: Bedre utnyttelse av markedsbudsjettene med inbound marketing
  • Hvorfor inbound marketing er mye mer enn en markedsstrategi
  • Endringene som må til i organisasjonen og hvorfor disse endringene har kommet
  • Stands og eventer er kortsiktig - Inbound marketing er langsiktig
  • Hvilke resultater har dette skapt og hva skjer videre?

v/Erik Eskedal, digital strateg, ITEO

14:30 Pause
14:45 Content marketing som konverterer!
  • Slik strukturerer du kommunikasjonen på alle plattformer for å nå mål #1: Salgsklare leads
  • Fra klikk til brennhett lead i 5 steg
  • Optimal bruk av marketing automation-metodikken
  • Fallgruver innen inbound marketing - hvordan unngå dem og komme best ut av det?

v/John Ekman, CEO, Conversionista AB

15:45 Avslutning og take-aways fra konferansen


Sted:

Scandic Vulkan
Maridalsveien 13
0175 Oslo
(Vis i Google Maps)

Telefon: 21 05 71 00 
E-post: vulkan@scandichotels.com 
Nettsted: Klikk her

Dato:

9. desember 2015

Pris:

Pris: Kr 4 995,- per deltager, eks. mva.

Prisen inkluderer dokumentasjon, servering i pauser og lunsjbuffet.

Faktura på deltakeravgift kommer per post fra Confex Norge AS, cirka en uke etter at din påmelding har blitt registrert. Kurset betales alltid i forkant og betalingsfristen er 20 dager. 

Spørsmål?

Kontakt salgssjef i MarkedsPartner, Lars Hansen, på telefon 95 77 50 55 eller e-post.

Påmelding: