Inbound-dagen er ferdig for i år!

Se opptaket

26. oktober 2023 holdt vi et webinar for markedsførere, selgere og ledere som ønsker å ligge et skritt foran. Dette kan du nå se i opptak. På webinaret er det blant annet foredrag om AI, CRM, inbound og sosiale medier. Det ble delt innsikt og råd fra noen av Norges beste på ledelse, digitalisering, kommunikasjon, markedsføring og salg. 

Subtittel

Bli kjent med foredragsholderne

Martin Google

Martin Baltzersen

Industry Head, Google Norge
Bella_Engh_PMM_66367_1024_Foto_Havard_Jorstad

Bella Engh

Kommunikasjonsrådgiver med ansvar for sosiale medier, Posten
IMG_Jakob-1

Jakob Welle Smogeli

Tik-Toker og grunnlegger av Panenka Technology AS
glenn_wange_large_colour

Glenn Wange

Konstituert administrerende direktør, MyCar Group AS
Siri-inbound

Siri Hofstad Ruud

Innholdsrådgiver, Markedspartner
NYCornelia_01-01-Cornelia

Cornelia Bjørke-Hill

Head of Group Communications & PR, Simployer
Lars

Lars Hansen

Salgssjef, Markedspartner
Jeanette

Jeanette Stenseng

Forretningsrådgiver, Markedspartner
Tom Kristian

Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen

Digitalrådgiver, Markedspartner
Knut Arild 1

Knut Arild Vold

Markedssjef, Markedspartner
Sandra

Sandra Benrud

Programleder
Skjermbilde 2023-09-18 kl. 11.35.56

Helene Nissen Woie

Programleder

Dagens program

Inbound-dagen 2023

9.00-9.05

Intro

Velkommen til Inbound-dagen med programledere Sandra og Helene. 
9.05-09.35

Slik ser Google på fremtiden for inbound marketing

På kort tid har kunstig intelligens endret måten vi leter etter informasjon på. Hva skjer med det tradisjonelle Google-søket mange inbound-strategier hviler på? Martin fra Google vil ta dere gjennom hvordan ny teknologi og endringer i forbrukeratferd påvirker alle selskaper der Internett er en del av kundereisen.

 

9.35-10

Praktisk bruk av AI i markedsføringen

Det finnes et hav av ulike AI-verktøy som kan hjelpe deg som markedsfører med å gjøre jobben din smartere og bedre. I dette foredraget vil Markedspartners markedssjef Knut Arild Vold vise frem noen av verktøyene han bruker i jobben, for å jobbe smartere og mer effektivt med AI.

10.00 - 10.15

Si mer med mindre

Mange bruker unødvendig mange og vanskelige ord når de skriver. Det gjør at leserne faller av, og i verste konsekvens ikke får med seg viktig informasjon. I dette foredraget gir innholdsrådigver Siri Hofstad Ruud fra Markedspartner, råd til hvordan du kan bruke prinsipper fra klarspråk til å skrive bedre innhold. 

10.15 - 10.25

Pause

Vi tar en liten pust i bakken. Fyll på kaffekoppen – så er vi straks tilbake med mer faglig påfyll. 
10.25 - 10.45

Engasjement i sosiale medier

Hvordan vet du om din bedrift gjør det godt i sosiale medier? Vi får besøk av Bella Engh som jobber med sosiale medier i Posten Bring AS. Hun skal snakke om hva som bør være på plass i enhver sosiale medier-strategi, samt hvordan hun jobber med sosiale medier i Norges lengstlevende bedrift.

10.45 - 11.10

Fra 0 til 5000 solgte biler med HubSpot

Gjennom en kombinasjon av langsiktig markedsføringsarbeid og raske salgsprosesser har bruktbilselskapet MyCar gått fra 0 til 5000 solgte biler. I dette foredraget vil Glenn Wange fra MyCar fortelle hvordan de jobber, hvilke systemer de støtter seg på, og dele noen tips og triks om hva som har fungert godt, og hva som ikke har fungert like godt i deres markedsføring- og salgsarbeid. 

11.10 - 11.40

LUNSJ

Vi tar en halvtimes lunsjpause. Fyll på med mat og drikke så sees vi 11.40! 
11.40 - 12.05

Ta inbound marketing til neste nivå med data og CRM

Inbound marketing handler ikke bare om å lage godt og relevant innhold, det handler også om å se markedsføringsarbeidet sammen med resten av aktivitetene mot kunder og leads. I denne sesjonen vil Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen og Jeanette Stenseng fra Markedspartner vise hvordan et godt CRM og god datakvalitet er avgjørende for å lykkes med inbound marketing.  

12.05 - 12.30

Slik jobber du smartere med salg i 2024

Jobber selgerne dine fortsatt etter egenutviklede metoder bare de selv kjenner til? Markedspartners salgssjef Lars Hansen kommer for å snakke om hva som kjennetegner moderne selskapsstyrte salgsprosesser, som hjelper selgerne til å lykkes og selskapet til å oppnå resultater.

12.30 - 12.40

Pause

En liten pause til ☕

12.40 - 13.05

Slik jobber Simployer med PR og kommunikasjon

HR-teknologiselskapet Simployer har oppnådd massiv omtale i mediene, gjennom å spille på det gode innholdet de lager i sin Inbound-satsing. Vi får besøk av Cornelia Bjørke-Hill fra Simployer, som vil fortelle hvordan de bruker det gode innholdet de lager til å vise sin kompetanse og oppnå resultater.

13.05 - 13.25

Konverterende innhold på TikTok

Trodde du at TikTok bare er fjas og dansevideoer? Jakob Welle Smogeli har med sine over 5 millioner følgere blitt den tredje største norske TikTokeren gjennom å lære folk å bruke PowerPoint bedre. Vi får besøk av den unge studenten, som vil fortelle litt om hvordan han så en mulighet og har jobbet for å nå mange og tjene penger på læringsinnhold på TikTok.

13.25 - 13.30

Avslutning

Vi runder av dagen og trekker vinnere av konkurransen! 

Se opptak av Inbound-dagen 2023

Markedspartner er et digitalt markedsføringsbyrå

Vi ble etablert i 1997 og teller i dag 46 erfarne, dyktige og engasjerte medarbeidere, som jobber sammen med kunder over hele landet, fra våre kontorer i Oslo og Sarpsborg.

Vi er et sammensveiset team med bakgrunn innen markedsføring, ledelse, kommunikasjon, design, web og/eller systemutvikling, som i mange tilfeller fungerer som en outsourcet markedsavdeling for våre kunder.