26. oktober 2023 holdt vi et webinar for markedsførere, selgere og ledere som ønsker å ligge et skritt foran. Dette kan du nå se i opptak. På webinaret er det blant annet foredrag om AI, CRM, inbound og sosiale medier. Det ble delt innsikt og råd fra noen av Norges beste på ledelse, digitalisering, kommunikasjon, markedsføring og salg.
Subtittel
Bli kjent med foredragsholderne
Martin Baltzersen
Industry Head, Google NorgeBella Engh
Kommunikasjonsrådgiver med ansvar for sosiale medier, PostenJakob Welle Smogeli
Tik-Toker og grunnlegger av Panenka Technology ASGlenn Wange
Konstituert administrerende direktør, MyCar Group ASSiri Hofstad Ruud
Innholdsrådgiver, MarkedspartnerCornelia Bjørke-Hill
Head of Group Communications & PR, SimployerLars Hansen
Salgssjef, MarkedspartnerJeanette Stenseng
Forretningsrådgiver, MarkedspartnerTom Kristian Blix-Nilsen Hansen
Digitalrådgiver, MarkedspartnerKnut Arild Vold
Markedssjef, MarkedspartnerSandra Benrud
ProgramlederHelene Nissen Woie
ProgramlederDagens program
Inbound-dagen 2023
Intro
Velkommen til Inbound-dagen med programledere Sandra og Helene.Slik ser Google på fremtiden for inbound marketing
På kort tid har kunstig intelligens endret måten vi leter etter informasjon på. Hva skjer med det tradisjonelle Google-søket mange inbound-strategier hviler på? Martin fra Google vil ta dere gjennom hvordan ny teknologi og endringer i forbrukeratferd påvirker alle selskaper der Internett er en del av kundereisen.
Praktisk bruk av AI i markedsføringen
Det finnes et hav av ulike AI-verktøy som kan hjelpe deg som markedsfører med å gjøre jobben din smartere og bedre. I dette foredraget vil Markedspartners markedssjef Knut Arild Vold vise frem noen av verktøyene han bruker i jobben, for å jobbe smartere og mer effektivt med AI.
Si mer med mindre
Mange bruker unødvendig mange og vanskelige ord når de skriver. Det gjør at leserne faller av, og i verste konsekvens ikke får med seg viktig informasjon. I dette foredraget gir innholdsrådigver Siri Hofstad Ruud fra Markedspartner, råd til hvordan du kan bruke prinsipper fra klarspråk til å skrive bedre innhold.
Pause
Vi tar en liten pust i bakken. Fyll på kaffekoppen – så er vi straks tilbake med mer faglig påfyll.Engasjement i sosiale medier
Hvordan vet du om din bedrift gjør det godt i sosiale medier? Vi får besøk av Bella Engh som jobber med sosiale medier i Posten Bring AS. Hun skal snakke om hva som bør være på plass i enhver sosiale medier-strategi, samt hvordan hun jobber med sosiale medier i Norges lengstlevende bedrift.
Fra 0 til 5000 solgte biler med HubSpot
Gjennom en kombinasjon av langsiktig markedsføringsarbeid og raske salgsprosesser har bruktbilselskapet MyCar gått fra 0 til 5000 solgte biler. I dette foredraget vil Glenn Wange fra MyCar fortelle hvordan de jobber, hvilke systemer de støtter seg på, og dele noen tips og triks om hva som har fungert godt, og hva som ikke har fungert like godt i deres markedsføring- og salgsarbeid.
LUNSJ
Vi tar en halvtimes lunsjpause. Fyll på med mat og drikke så sees vi 11.40!Ta inbound marketing til neste nivå med data og CRM
Inbound marketing handler ikke bare om å lage godt og relevant innhold, det handler også om å se markedsføringsarbeidet sammen med resten av aktivitetene mot kunder og leads. I denne sesjonen vil Tom Kristian Blix-Nilsen Hansen og Jeanette Stenseng fra Markedspartner vise hvordan et godt CRM og god datakvalitet er avgjørende for å lykkes med inbound marketing.
Slik jobber du smartere med salg i 2024
Jobber selgerne dine fortsatt etter egenutviklede metoder bare de selv kjenner til? Markedspartners salgssjef Lars Hansen kommer for å snakke om hva som kjennetegner moderne selskapsstyrte salgsprosesser, som hjelper selgerne til å lykkes og selskapet til å oppnå resultater.
Pause
En liten pause til ☕
Slik jobber Simployer med PR og kommunikasjon
HR-teknologiselskapet Simployer har oppnådd massiv omtale i mediene, gjennom å spille på det gode innholdet de lager i sin Inbound-satsing. Vi får besøk av Cornelia Bjørke-Hill fra Simployer, som vil fortelle hvordan de bruker det gode innholdet de lager til å vise sin kompetanse og oppnå resultater.
Konverterende innhold på TikTok
Trodde du at TikTok bare er fjas og dansevideoer? Jakob Welle Smogeli har med sine over 5 millioner følgere blitt den tredje største norske TikTokeren gjennom å lære folk å bruke PowerPoint bedre. Vi får besøk av den unge studenten, som vil fortelle litt om hvordan han så en mulighet og har jobbet for å nå mange og tjene penger på læringsinnhold på TikTok.
Avslutning
Vi runder av dagen og trekker vinnere av konkurransen!
Se opptak av Inbound-dagen 2023
Markedspartner er et digitalt markedsføringsbyrå
Vi ble etablert i 1997 og teller i dag 46 erfarne, dyktige og engasjerte medarbeidere, som jobber sammen med kunder over hele landet, fra våre kontorer i Oslo og Sarpsborg.
Vi er et sammensveiset team med bakgrunn innen markedsføring, ledelse, kommunikasjon, design, web og/eller systemutvikling, som i mange tilfeller fungerer som en outsourcet markedsavdeling for våre kunder.