26. oktober inviterte vi til et heldagswebinar for deg som var klar for å legge 2022 bak deg. På webinaret ga vi råd fra noen av Norges beste på ledelse, kommunikasjon, markedsføring og salg. Se opptaket fra dagen! 

Program


09.00 - 09.15


Åpning av webinar med introduksjon 

Dagens programledere: Siri Hofstad Ruud og Hans-Petter Nygård-Hansen. 


09.15 - 09.45

Derfor sliter mange organisasjoner med å finne og utvikle sine digitale talenter

Hvorfor begynner flinke folk i jobben, og hvorfor slutter de? Ole Aleksander Janzso er mannen bak Bransjeundersøkelsen som hvert år kartlegger motivasjon og forventninger for markedsførere i Oslo-området.  Sammen med sin kollega Anna Blom gir de deg innsiktsbaserte råd for hvordan du får tak i og beholder menneskene som skaper effektfull markedskommunikasjon.

Ole Janzso, Leder for kommumikasjon i Teft og Anna Blom, Rådgiver i Teft. 


09.45 - 10.15 


Slik knekker du LinkedIn-koden i 2023 

Hva i all verden skal du skrive om på LinkedIn og hvordan når du ut til flest mulig? Her får du øvelsen som sikrer deg utømmelig med innholdsideer– og de viktigste do´s and dont´s rundt den mystiske LinkedIn-algoritmen. 

Fredrik Fornes, leder for synlighet og kommunikasjon, Hubify. 


10.15 - 10.45

De viktigste utviklingstrendene for sosiale medier i Norge i 2022

Forlater de unge Facebook? Hvem bruker TikTok? Hva skjer med Snapchat? Og hvor skal jeg investere fremover? Ipsos har siden 2013 kartlagt nordmenns bruksatferd når det kommer til sosiale medier og digitale plattformer. I foredraget deler vi spennende utvikling for de mest populære plattformene med ferske tall fra Ipsos’ SoMe-tracker, og gjør et dypdykk i enkelte kanaler. Dette vil gi deg et bedre beslutningsgrunnlag for videre satsning i din virksomhet.

Nathalie Warembourg, Country Manager, Ipsos Norge. 


10.45 - 11.00


Pause
Vi holder det gående fra studio, men ta gjerne en pause ☕ 


11.00 - 11.30

Slik kommer du tidligere i kontakt med med målgruppene dine og øker din påvirkning

Internett har fundamentalt endret måten vi kjøper varer og tjenester. Mange virksomheter opplever det utfordrende og komme tidlig nok i kontakt med sine potensielle kunder og nå frem med sitt budskap. I dette foredraget vil Tønnes konkretisere de mest sentrale utfordringene og hva som skal til for at din virksomhet kan komme tidligere i kontakt med sine kunder og øke sin påvirkning.

Tønnes Sannem Heian, CEO i MarkedsPartner.


11.30 - 12.00

Sånn tar du CRMet ditt fra 1. divisjon til Premier League 

Skap verdi og få mer ut av kundedatabasen din ved å gi selgerne dine tilgang til data de ikke visste de kunne få. 

Linda Jensen, Chief Commercial Officer i Enin.ai og Anders Hoff, leder for digitalrådgivere og digitalkonsulenter i MarkedsPartner. 


12.00 - 12.30

Lunsj - vi blir med deg fra studio 🍲
Ta deg en kaffekopp og en matbit. Vi er tilbake om 30 minutter! 


12.30 - 13.00

Kundedrevne prosesser gir bedre kundeopplevelser 

Er dine prosesser kundedrevne eller selskapsstyrte? Carina Johansson Nyvoll introduserer oss til disse begrepene og hva de betyr for virksomheten og kundene dine. Hun kommer også med konkrete innspill til hvordan du kan skape og beholde gode kunderelasjoner. 

Carina Johansson Nyvoll, Høyskolelektor, Institutt for markedsføring, Høyskolen Kristiania.


13.00 - 13.30

Vekstkartet for SEO og Paid search 

Hvordan komme høyere opp på Google? Hvordan kan du bruke betalt søk til dette? 

Ken Gjøran Leren, Leder for performance i Markedspartner og Anne Mørk-Løwengreen, Rådgiver for kommunikasjon og innhold i MarkedsPartner. 


13.30 - 14.00

Drift vs. innovasjon i Bokklubben – hva er viktigst i en 60-år gammel start-up?

Arnbjørn Marklund er ny Medlems- og markedssjef i Bokklubben, en tidligere mastodont innenfor norsk kulturformidling. Tidene har imidlertid forandret seg, og Bokklubben har ikke lenger den samme posisjonen i markedet som de en gang hadde. Nå skal merkevaren revitaliseres, og nye og flere medlemmer skal rekrutteres. Arnbjørn har selv erfaring fra abonnementstjenester som TIDAL, Schibsted og Kahoot!, og er delaktig i utforming og eksekvering av ny strategi og forretningsmodell i det som skal bli den nye Bokklubben. I dette foredraget gir Arnbjørn litt innsideviten i hvordan Bokklubben fremover skal stake ut kursen og utvikle tjenesten for å tiltrekke seg de helt riktige medlemmene.

Arnbjørn Marklund, Medlems- og markedssjef, Bokklubben. 


14.00 - 14.15

Oppsummering fra studio

Vi oppsummerer dagen og trekker en vinner av konkurransen! 

Programledere Siri Hofstad Ruud og Hans-Petter Nygård-Hansen.